Zabawy w domu

Spis zabaw:



Rysuję z Mamą i Tatą

Jak sprawić by dzieci chętnie rysowały? Tak często słyszymy z ich ust słowa „Ja nie potrafię…”

A przecież rysowanie może być radosną zabawą, tworzeniem czegoś nowego, niepowtarzalnego. Rysowanie z rodzicem to dopiero radość, kiedy wymyśla się nowe postacie, zwierzęta, a nawet całe historie. Taka zabawa wciąga wszystkich członków rodziny, rozwija wyobraźnię, słownictwo a także procesy spostrzegania i sprawność manualną.

Zachęcam wszystkich do wspólnej zabawy kredką i ołówkiem.

Rysowanie lustrzanych odbić

Rysujemy jednocześnie obydwoma rączkami. Jeśli dziecko samo nie potrafi rysować oburącz, możemy chwycić jego dłonie w swoje i rysować razem. Zaczynamy od prostych wzorów. Ważne jest by narysować linię pionową przez środek kartki.

Jeśli dziecko jeszcze samodzielnie nie potrafi rysować, można nakreślić mu kształt, tak by mogło rysować po śladzie.


Rysowanie kół różnej wielkości
Rysowanie kół różnej wielkości
Rysowanie serduszka –
zaczynamy od wspólnego miejsca
Rysowanie serduszka – zaczynamy od wspólnego miejsca
Drzewko –
rysowanie po śladzie
Drzewko – rysowanie po śladzie
Biedronka –
trudniejszy stopień
Biedronka – trudniejszy stopień
Leniwe ósemki

Innym pomysłem na rozwijającą zabawę plastyczną , może być tworzenie obrazków na podstawie tzw. „leniwej ósemki” – czyli rysowanej poziomo. Zasada jaka obowiązuje podczas jej kreślenia : zaczynamy rysowanie od środka w lewo do góry. Leniwe ósemki

Tak jak na przykładzie: (strzałka wskazuje kierunek kreślenia)

Kształt kreślimy kilka razy po śladzie wybranym kolorem kredki. Po narysowaniu obracamy kartkę tak, aby ósemka była w pionie i dorysowujemy elementy tworząc w ten sposób wesołe obrazki.




wesołe obrazki

Życzę wesołej zabawy.

Mariola Ziółkowska

Literatura:
1. Marianne Frostig, David Horne „Wzory i obrazki – program rozwijający percepcje wzrokową.”
2. Teresa Chojnacka „Wesołe ósemki.”
3. Paul E Dennison „Gimnastyka Mózgu” – Przewodnik dla rodziców i nauczycieli.





Strona główna  |  © 2007-2017 by 1408